Alla inlägg den 18 december 2009

Av Victoria - 18 december 2009 18:47

På tisdag den 22/12 slutar min praktik. Har varit där sedan i juni och praktiktiden har förlängts ett antal gånger. Arbetsledaren och platschefen har sagt både till mig och till af samt till högsta chefen att dom vill ha mig kvar att jag är en klippa och att dom behöver mig där. Fast vad hjälper det när chefen säger att han inte vet vilka arbetsuppgifter eller hur mycket dom har efter nyår. Han har lovat att om det dyker upp något skall jag få det jobbet. Jo, men om jag nu skickas vidare på en ny praktikplats då? Suck jag avskyr att behöva komma in på något nytt. Träffa nya människor som kanske inte alls är lika trevliga eller sympatiska.

Fast det går nog bra, skulle det vara så att där finns dom som är dumma så kan man ju sluta där. Ha ha ha! tror inte af går med på det så lätt.


Här har jag trivts så jättebra och det är jättefina människor jag har haft runt omkring mig. Jag vet att jag kommer att sakna dom jättemycket.


Nu har snön kommit också. Här ute på landet är det fint, men i stan är det smutsbrunt slask på gatorna och där det är släta plattor på gator och trottoarer är det förenat med livsfara att gå. Man trippar stelbent fram och är livrädd att halka.


Skaffade mig ett par rejäla kängor som väger flera kilo känns det som i bland.

Det är rejält mönster under sulan så man halkar inte så lätt.

Problemet är att dom är tunga och man får träningsvärk.


Fast om jag måste välja mellan träningsvärk och lårbensbrott så är valet enkelt.


Bella är så söt när när hon kommer in med nosen och tassarna vita av snö.

Mindre söt när hon lägger sig att torka i vår säng.


Min älskade Gammelsmurf är förkyld, han är så söt när han går där och snörvlar och nyser och hostar.


Ovido - Quiz & Flashcards