Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Hur kär kan man bli?

Av Victoria - 13 januari 2010 10:03

I dag har vi varit gifta i en månad och varit sambo i nästan 3 år. I April 2007 flyttade jag hit.

Det är svårt att lära sig leva med en ny människa och anpassa sig efter varandra när man är ung, men det är nog lika svårt om inte ännu svårare när man är äldre.

Är man äldre har man skaffat sig en massa vanor som är svåra att ändra på. Man har har kanske haft en familj redan som man styrt och ställt över och ett hem som man skött om. Bestämt maten och lagat den på sitt vis och dukat, tvättat och städat på sitt eget sätt.

I vårt fall så var det lite svårt om vem som skulle få äran att diska. Båda var ju vana att regera i köket. Lite revirtänkande där?

Däremot är han duktigare än jag på att laga mat så det får han göra när han vill.


Tvätta är Krister duktig på så det får han sköta dessutom gillar inte han mitt sätt att tvätta. Jag är rädd att blanda för mycket olika färger och han kör med allt i samma back ungefär. Det lyckas i alla fall alltid. Nästan i alla fall, ett nattlinne har missfärgats, men det har man ju bara på natten och ingen ser det ändå.


Det där med att jag brukar stryka tvätten har vi lite diskussion om, men det är mera på skoj. Krister tycker det är synd om honom som måste gå omkring med strukna näsdukar och skjortor.

Så länge jag inte gör pressveck på jeansen är det ok.


Vi är ganska lika och ingen av oss är långsint så det skall nog fungera. Eftersom vi båda varit gifta innan och gått igenom ett långt äktenskap och haft barn så är vi "härdade". Vi går inte på alla dom fallgropar som många unga par faller i.


Vi har roligt och har samma intressen. Vi vet när den andre vill vara ifred och vi vet att det inte bara är att gå på utan ta hänsyn utan fråga vad den andre vill.


Jag kan inte skriva att jag är lika kär i dag som när vi träffades för det är fel, jag är ännu kärare i dag.

Är det skrytigt att skriva att jag har världens underbaraste man?

För det är han och han är min.



 
 
S-dottern

S-dottern

13 januari 2010 10:46

Då vet jag var marcus har fått att inte stryka kläderna då =) Men jag trodde jag hade världens underbaraste man hehe för det har jag och jag är med ÄNNU mer kär och förälskad i marcus nu än vad jag var när jag träffade honom och det vill inte säga lite det =).

http://www.sunshina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

S-dotter igen

13 januari 2010 10:47

Grattis på 3-månaders dagen. GRATTIS!!

 
Maria

Maria

13 januari 2010 19:05

Okej, Eric är inte min man än, men Han är bäst!
Så vem som har den bästa får vi nog slåss om ;)

Kram å grattis på 1 månadersdagen

http://www.krumelur.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 1 augusti 2015 19:40

Det var jättelängesedan jag var här. Har varit så mycket annat att jag inte haft tid eller ro att skriva. Denna sommaren har varit ganska bra, varmt men inte en massa sol. Får så mycket klåda och sveda av solen. Inte roligt alls, människor tittar...

Av Victoria - 27 december 2013 17:29

Suck! Tittade mig lite extra noga i spegeln för några dagar sedan. HJÄLP!!! Jag är ju alldeles skrynklig i ansiktet!!!! Hur har detta gått till och när kom dom där rynkorna? Dom kan alltså inte bara kommit över en natt så därför har jag alltså inte...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:21

Agneta i Nättraby. 1064-65     Jag bodde i Karlskrona i en lägenhet som mormor o morfar haft, men mamma och hennes man trivdes inte utan flyttade till Nättraby där han arbetade på pappersbruket (numera nedlagt) och även på en bondgård där dom f...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:13

  Mormor o morfar kommer upp från Limhamn för att fira jul med oss. Jag var någonstans mellan 8 och 10 år då. Vi bodde några mil från Karlskrona på en plats som hette Nättraby. Min mamma och hennes man hyrde ett hus som tillhörde en stor gård. De...

Av Victoria - 2 december 2012 15:59

Här i Nyehusen har vi adventspytat i dag. Vi startade redan i går med att åka till Eko och införsakffa 2 små stjärnor till köksfönstren. Thyko har ju lagt beslag på ena fönstret där han ligger och spanar som en katt ungefär. Så där kan man inte ha nå...

Ovido - Quiz & Flashcards