Direktlänk till inlägg 6 april 2010

GRRRRR

Av Victoria - 6 april 2010 17:07

Hur gör man för att kunna klippa hundskrället utan att både hon o jag får ett nervöst sammanbrott?????

Någon som vet?

Eller någon som kan/vågar?

Tror jag skall föreslå ett namnbyte på hunden, Tova vore mera passande.

Hon är så söt så man kan inte bli sur på henne.

I dag när jag kom hem först från mitt jobb så stod hon innanför dörren och vifta på svansen. Tror ni hon hälsade på mig? NEJ inte alls, sprang direkt ut till grinden och kollade om möjligen HUSSE var med. Därefter när hon insåg att det BARA var matte hemma gick hon in och jag fick klappa henne lite på huvudet sedan gick hon ut igen.

Ut och in i en o en halv timme för att vänta på husse.

Det är en skojig hund.


jag vill ha en egen som bara gillar mig.   

 
 
Ingen bild

Monica

8 april 2010 23:35

Oj oj stackars lilla mamma! Du får väl skaffa dig en alldeles egen hund,en sån sort som du tycker om, som är tjurig, bortskämd och envis som synden och som inte vill gå långa rundor.

 
modernaturmodernatur

modernaturmodernatur

9 april 2010 18:08

Jaaaa du tänk om det fanns en sådan lite hundpojke/gubbe någonstans som ville bo hos oss och som inte var rädd för Bella. Hon är tikarnas motsvarighet till Gustav.
Lyckades klippa hennes tassar i dag. Inte så där jättesnyggt, men jag skall försöka putsa lite nån dag när jag har hämtat mig efter den här dusten.

http://:modernatur.blogagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 1 augusti 2015 19:40

Det var jättelängesedan jag var här. Har varit så mycket annat att jag inte haft tid eller ro att skriva. Denna sommaren har varit ganska bra, varmt men inte en massa sol. Får så mycket klåda och sveda av solen. Inte roligt alls, människor tittar...

Av Victoria - 27 december 2013 17:29

Suck! Tittade mig lite extra noga i spegeln för några dagar sedan. HJÄLP!!! Jag är ju alldeles skrynklig i ansiktet!!!! Hur har detta gått till och när kom dom där rynkorna? Dom kan alltså inte bara kommit över en natt så därför har jag alltså inte...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:21

Agneta i Nättraby. 1064-65     Jag bodde i Karlskrona i en lägenhet som mormor o morfar haft, men mamma och hennes man trivdes inte utan flyttade till Nättraby där han arbetade på pappersbruket (numera nedlagt) och även på en bondgård där dom f...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:13

  Mormor o morfar kommer upp från Limhamn för att fira jul med oss. Jag var någonstans mellan 8 och 10 år då. Vi bodde några mil från Karlskrona på en plats som hette Nättraby. Min mamma och hennes man hyrde ett hus som tillhörde en stor gård. De...

Av Victoria - 2 december 2012 15:59

Här i Nyehusen har vi adventspytat i dag. Vi startade redan i går med att åka till Eko och införsakffa 2 små stjärnor till köksfönstren. Thyko har ju lagt beslag på ena fönstret där han ligger och spanar som en katt ungefär. Så där kan man inte ha nå...

Ovido - Quiz & Flashcards