Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Ganska trevligt trots mina barn inte kunde komma.

Av Victoria - 27 december 2010 16:02

Julen har varit trevlig och jag har haft ganska roligt trots att mina egna inte kunde komma.

Vi har spelat memory och ätit mat och gottebord.

Klappar har delats ut också.

Jag fick ett vackert träkors som jag önskat och flera böcker. Duchgel och cerat samt boddylotion samt geleråttor och en bok till. Min älsklingslukta gottflaska fanns också med bland klapparna.

Så nu står en stor plastkasse med klappar till Karlskroniterna och väntar.

I dag behövde vi inte laga middag och inte heller diska. Det gjorde Martin och Emma. En superduper god låda med fläskfilé och färskost och cremefraiche. Dom diskade i går med, vi blir riktigt bortskämda.

Thyko har äntligen slutat morra åt Martin och Emma. Det tar ca ett dygn tills han inser att dom är snälla.

Han är alltså inte arg utan rädd att bli undanskuffad och inslåst nånstans eller nedtryckt i marken/golvet. 

Likadant när han sover skall man inte flytta på honom eller hålla på med honom för då blir han upprörd och ledsen. Inte blir jag glad och viftar på svansen om någon knuffar på mig om jag sover. 

Hundarna har fått kalkonköttsbitar sånt som gick sönder eller bara var småbitar. Ger jag dom mer nu matstrejkar dom nog.


I går o i dag har det varit ganska lugnt med min värk. Stelt och ömt när jag vaknar och likadant på kvällen är det jobbigt, men annars har det varit ganska bra. Tröttheten är sig lik, men jag har kunnat gå undan och vila en stund då o då.

Snön ligger där den ligger, men det har inte kommit mer i alla fall.

Efter nyår skall jag försöka ändra mina matvanor lite, godis skall jag försöka lägga av med, i alla fall under veckorna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 1 augusti 2015 19:40

Det var jättelängesedan jag var här. Har varit så mycket annat att jag inte haft tid eller ro att skriva. Denna sommaren har varit ganska bra, varmt men inte en massa sol. Får så mycket klåda och sveda av solen. Inte roligt alls, människor tittar...

Av Victoria - 27 december 2013 17:29

Suck! Tittade mig lite extra noga i spegeln för några dagar sedan. HJÄLP!!! Jag är ju alldeles skrynklig i ansiktet!!!! Hur har detta gått till och när kom dom där rynkorna? Dom kan alltså inte bara kommit över en natt så därför har jag alltså inte...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:21

Agneta i Nättraby. 1064-65     Jag bodde i Karlskrona i en lägenhet som mormor o morfar haft, men mamma och hennes man trivdes inte utan flyttade till Nättraby där han arbetade på pappersbruket (numera nedlagt) och även på en bondgård där dom f...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:13

  Mormor o morfar kommer upp från Limhamn för att fira jul med oss. Jag var någonstans mellan 8 och 10 år då. Vi bodde några mil från Karlskrona på en plats som hette Nättraby. Min mamma och hennes man hyrde ett hus som tillhörde en stor gård. De...

Av Victoria - 2 december 2012 15:59

Här i Nyehusen har vi adventspytat i dag. Vi startade redan i går med att åka till Eko och införsakffa 2 små stjärnor till köksfönstren. Thyko har ju lagt beslag på ena fönstret där han ligger och spanar som en katt ungefär. Så där kan man inte ha nå...

Ovido - Quiz & Flashcards