Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommarbröllop!

Av Victoria - 25 juni 2011 20:44


Min älskade Gammelsmurfens yngste son Martin gifte sig med sin Emma på midsommarafton.

Min dotter och ene son passade vår hund så vi tillsammans med min älskade Gammelsmurfs äldste son med sin fru Erica kunde åka dit redan på onsdagseftermiddagen. Det var i Ljungskile så det tog några timmar att köra dig. 2 fika och kisspauser inräknat.

Vi hade fått låna en fin lägenhet av en av medlemmarna i Martins o Emmas församling. Så fint och så ombonat och trivsamt.

På torsdagsförmiddagen var det lite släktträff. Min mans släkt är lite utspridd så vi träffas inte så ofta utan måste passa på när vi har chansen.

På eftermiddagen var vi och hjälpte till med dukningen.

  Med en linjal blev det rätt dukat, måste ju vara rakt och jämnt.

  Snyggt blev det i alla fall.

  Vi var riktigt stolta och brudparet var nöjda. Det var många från församlingen som var med så det var inte bara vi. Erica och Kristina och Anna som är döttrar till Gammelsmurfens brorsson var också där och jobbade hårt med att få servietterna vikta och på plats.

Dagen efter var Marcus och Erica där och skar upp bröd också.

Vigseln var kl 13, men festen pågick till över 23.

Mycket sång och tal men också sketcher och annat kul. Även Iprenmannen var där:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 1 augusti 2015 19:40

Det var jättelängesedan jag var här. Har varit så mycket annat att jag inte haft tid eller ro att skriva. Denna sommaren har varit ganska bra, varmt men inte en massa sol. Får så mycket klåda och sveda av solen. Inte roligt alls, människor tittar...

Av Victoria - 27 december 2013 17:29

Suck! Tittade mig lite extra noga i spegeln för några dagar sedan. HJÄLP!!! Jag är ju alldeles skrynklig i ansiktet!!!! Hur har detta gått till och när kom dom där rynkorna? Dom kan alltså inte bara kommit över en natt så därför har jag alltså inte...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:21

Agneta i Nättraby. 1064-65     Jag bodde i Karlskrona i en lägenhet som mormor o morfar haft, men mamma och hennes man trivdes inte utan flyttade till Nättraby där han arbetade på pappersbruket (numera nedlagt) och även på en bondgård där dom f...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:13

  Mormor o morfar kommer upp från Limhamn för att fira jul med oss. Jag var någonstans mellan 8 och 10 år då. Vi bodde några mil från Karlskrona på en plats som hette Nättraby. Min mamma och hennes man hyrde ett hus som tillhörde en stor gård. De...

Av Victoria - 2 december 2012 15:59

Här i Nyehusen har vi adventspytat i dag. Vi startade redan i går med att åka till Eko och införsakffa 2 små stjärnor till köksfönstren. Thyko har ju lagt beslag på ena fönstret där han ligger och spanar som en katt ungefär. Så där kan man inte ha nå...

Ovido - Quiz & Flashcards