Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Victoria - 11 februari 2010 09:46

Har skickat massor av ansökningar och ringt om praktikplats, men har dom inte redan en praktikant så vill/kan dom inte ta emot någon.

Eller så ligger arbetsplatsen så långt bort att jag har svårt att ta mig dit.


I dag har jag en bra dag med massor av energi. Lite ont i knät, annars mår jag bra.

Man blir så deppig och slö när man går så här, full av lust att sätta i gång med något, men bara nej från alla håll. Då blir det så att man till slut varken ids klä sig eller vårda sitt utséende. Man blir tråkig och tycker allt är trist. När barnen ringer orkar man knappt prata med dom, men i dag har jag faktiskt en jättebra dag.


Lilla Bella skuttade och var ganska trevlig i dag på promenaden, jag tror vi fått lite mera kontakt med varandra nu. Jag var ju så van vid Gustav som jag kunde kommunicera med. Vi tittade på varandra och han kunde med blicken eller miner visa vad han ville eller tyckte. Detta kan inte Bella, men jag tycker att vi börjar förstå varandra lite mer nu.


Min älskade Gammelsmurf och Bella har ju länge haft en fin kontakt med varandra. Det är ju inte så konstigt då han haft hundar nästan hela sitt liv och är en sådan person som är väldigt lyhörd och kan sätta sig in i hur hunden känner sig osv.

Han skulle kunna utbilda sig till hundpsykolog. Mannen som kunde tala med hundar. LER


I bland tror jag dom talar med varandra. Är Bella sur på mig så sitter min käre make och säger "är matte dum" och Bella sitter bredvid med tassen på husses knä så där demonstrativt och ser ut som hon säger "jaaa hon är så dum så".


Det är bara det att man kan inte ha tovor i pälsen, smuts i ögonvrårna, smuts i baken osv.

Så jag får väl vara elaka häxan och husse hennes favorit.



Min kära dotter skickade kort på barnbarnet med sin far och så dottern själv. Hon hade virkat en mössa och en ponscho till sin brorsdotter.

Min dotter är jätteduktig och har massor av fina idéer. Bra smak har hon också.

     


Hoppas vi får en tidig vår i år. Helst inte för varm sommar heller, bara så där lagom varmt så man slipper frysa och ha en massa kläder på sig. Lite sol kan det få vara också, men nte för mycket.


Såg en söt lite snauzer gå förbi i går, suck! den liknade Gustav.


Finns det inte någon som har en liten svart, småsur, envis, bortskämd hund som snarkar och tigger vid bordet som vill bli av med honom? Han skall inte gilla att bli kammad och klippt, men däremot älska att åka bil och bus och tåg.

Tror inte det finns någon sådan hund, tror min Gustav var unik. Jag saknar honom jättemycket.

Ovido - Quiz & Flashcards