Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Victoria - 12 mars 2009 17:06

Vad jag längtar efter pizza, är inte det ett friskhetstecken när man börjar längta efter mat?

När våra hundar försöker tigga från husse tittar dom med stora fuktiga ögon på honom och drar in kinderna för att dom skall se riktigt magra och svältande ut. Jag kallar det för biafraögon för att jag såg en gång på tv en bild på ett svältande barn från Biafra. Det barnet hade en sådan hjärtskärande blick som inte lämnade nån oberörd.

Just nu försöker jag titta på min älskade sambo med samma blick, men jag tror inte jag lyckas lika bra som Gustav och Bella. Får nog träna lite mer och studera deras taktik lite bättre.

Dessa båda hundar kan få sin husse nästan till vad som helst.

En söndag till exempel satte vi oss i bilen och körde till Åhus för att köpa leverpastej för Bella gillade varken osten eller korven på sin frukostmacka.

Gustav är mörkrädd så om han vill gå ut i badrummet får vi gå upp och tända och vänta tills han druckit och sedan gå med honom in till sängen igen.

Undrar om det funkar bättre om jag suckar lite och puffar lite på honom som Gustav gör när han tigger.
Av Victoria - 12 mars 2009 16:38

Vi åt pizza. Gott.

Tog som vanligt hem kanterna till hundarna. 

Av Victoria - 12 mars 2009 11:49

Äntligen kan jag sitta vid datorn en stund utan att det gör ont i ögonen.

Svettas inte och är inte lika snurrig som i går då jag faktisk hade lite feber också.

I natt sov jag ca 2 timmar i sträck utan att hosta. Natten innan sov min gammelsmurf i den ene sonens rum i andra änden på huset. Det hade nog hundarna också velat för var gång jag hostade så stutsade dom omkring i sängen. Katten flyttade sig snabbt till en stol och den ena hunden till hundkorgen. Min Gustav låg kvar däremot, han sov så hårt och snarkade så högt att han nog överröstade min hosta. 

I går gjorde jag inte ett dugg och i dag har jag satt på en maskin tvätt. Min hjälte har sagt att jag inte får göra en massa och bli trött för då tar det längre tid för mig att bli frisk. 

Det var länge sedan jag blev så här utslagen av en förkylning.

När detta är över skall jag storstäda sovrummet för jag har en känsla av att det kryllar av äckliga virus bacciller överallt. Små slemmiga lömska varelser. 

URK!!!

Nu kommer snart våren känns det som, solen försöker kämpa sig fram. Bleka försiktiga strålar jag riktigt längtar efter dom. Förr undvek jag solen för jag for illa av värmen, men nu kan jag inte få nog. Beror nog på åldern kanske. 

Saknar min gammelsmurf i dag, men jag fick en trevlig förmiddagsfika med en av sönerna i dag, han började jobba senare.

Ha en bra dag alla.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards