Alla inlägg den 5 april 2009

Av Victoria - 5 april 2009 16:49

I går skulle vi tagit bort gasbindan som låg rullad mot Bellas operationssår och var fastsydd med 5 stora stygn. Problemet var att hon var spänd och lite stressad av att vi haft folk här på dagen som hon inte kännde så väl och så var ju hennes älskade husse i väg på förmiddagen när dom där otäcka främmande lömska typerna kom. Hon låg inne på en madrass och tjurade hela tiden ända tills Krister kom hem igen. Så när vi på kvällen försökte ta bort dom stygnen och gasbindan högg hon och gnällde förtvivlat. I dag på morgonen ringde jag distriktveterinärerna och dom skulle ringa oss vid middag om en tid på eftermiddagen så att vi kunde söva ner henne för att ta bort stygnen. Efter att jag ringt gick jag in o satte mig på madrassen och kelade med henne och Krister kom och satte sig han med. Då låg hon så snällt med magen upp och var så social o trevlig så. Då passade jag på och klippte snabbt upp dom fem stygnen och fick bort både bindan och trådarna. Det tog inte många secunder. Hon reagerade inte ens.

Där sparade vi några hundra kr + att Bella slapp den där jobbiga bilresan samt traumat med att sövas och behöva träffa en veterinär igen. 

Marcus och Erica behövde lite hjälp i dag så vi åkte in till dom och sedan har vi varit hemma och tagit det lugnt. Efter maten tog Krister disken och jag hundrundan. När vi kom hem hade denne underbare man inte bara bryggt gott kaffe till mig utan även satt på datorn. Den är så seg, tar en halvtimme innan den kommit i gång. 

 Gustav trivdes i går när hans "syskon" var här och Wylie vårt barnbarn tycks han trivas med nu. Förr var han lite avvaktande och försiktig, men nu kan dom sitta bredvid varandra.


Ovido - Quiz & Flashcards