Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Fult och ruttet

Av Victoria - 15 april 2009 12:05

Läste om dessa "snälla och omtänksamma" grannar som fotograferade och anmälde en MS sjuk kvinna när hon hjälpte sin son att lyfta ut ett kylskåp som brunnit. Stod i Kristianstadsbladet.

Att dom inte i stället gick bort till kvinnan och sa att det där är väl inte så bra för dig, vi kan hjälpa till i stället. Då hade dom ju kunnat få i gång en dialog och på det sättet fått reda på om hon var sjuk eller inte. Detta fula att spionera på varandra och anmäla osv, fy  säger jag bara. Det är så smutsigt och fult gjort. Om det är avundsjuka eller bara illvilja, jag vet inte, men det är okristligt gjort. 

Människor borde slå sig i hop och hjälpa varandra nu när det är svårare tider. En vacker dag kan det vara dessa som fotograferat och anmält henne som i stället är dom som behöver hjälp. Hoppas då att andra behandlar dom på samma sätt. Vad vinner dom på detta? Tror dom att Försäkringskassan skall ge dom en belöning? Höja deras sjukpeng, eller?

Förstår inte att försäkringskassan uppmuntrar angiveriet. Det är ruttet. 

 
 
Ingen bild

Anette la Fleur

15 april 2009 21:29

Jag håller fullständigt med dig. Jag har själv inte läst det, men jag ska titta på k-bladet här på nätet nu och läsa om det.. Fruktansvärt.
ha det bra kära syster, nu får vi snart träffas, när Krister har en fridag och jag också är ledig så kan vi äta morgenmad tillsammans.
Puss och kram Anette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 1 augusti 2015 19:40

Det var jättelängesedan jag var här. Har varit så mycket annat att jag inte haft tid eller ro att skriva. Denna sommaren har varit ganska bra, varmt men inte en massa sol. Får så mycket klåda och sveda av solen. Inte roligt alls, människor tittar...

Av Victoria - 27 december 2013 17:29

Suck! Tittade mig lite extra noga i spegeln för några dagar sedan. HJÄLP!!! Jag är ju alldeles skrynklig i ansiktet!!!! Hur har detta gått till och när kom dom där rynkorna? Dom kan alltså inte bara kommit över en natt så därför har jag alltså inte...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:21

Agneta i Nättraby. 1064-65     Jag bodde i Karlskrona i en lägenhet som mormor o morfar haft, men mamma och hennes man trivdes inte utan flyttade till Nättraby där han arbetade på pappersbruket (numera nedlagt) och även på en bondgård där dom f...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:13

  Mormor o morfar kommer upp från Limhamn för att fira jul med oss. Jag var någonstans mellan 8 och 10 år då. Vi bodde några mil från Karlskrona på en plats som hette Nättraby. Min mamma och hennes man hyrde ett hus som tillhörde en stor gård. De...

Av Victoria - 2 december 2012 15:59

Här i Nyehusen har vi adventspytat i dag. Vi startade redan i går med att åka till Eko och införsakffa 2 små stjärnor till köksfönstren. Thyko har ju lagt beslag på ena fönstret där han ligger och spanar som en katt ungefär. Så där kan man inte ha nå...

Ovido - Quiz & Flashcards