Direktlänk till inlägg 18 april 2009

En underbar lördag med min Älskade Gammelsmurf

Av Victoria - 18 april 2009 16:36

En skön sov och mysmorgon och därefter frallefrukost. Vi gick hundrunda längs med havet och genom "skogen" hem. Sedan körde vi vår loppisrunda och hittade ett "kopyjamas" till barnbarnet, jättemysigt.

Vi åkte och kollade lite på datorer och sedan fika på biltema. Därefter hämtade vi "min" dator hos Kensa, vår datafirma i  Åhus. Mitt minne var lite dåligt så då fick jag veta att man kan köpa till lite mer minne där hos Kensa.

Dom som har datafirman har en jättefin collie. Han är så snäll o lugn och pälsen välvårdad. 

Vi satt ute efter att vi ätit lunch och sedan satte vi upp bambupinnar för att stödja hallonbuskarna. Rensade lite ogräs i rabatterna och plockade fram gräsklippares som snart skall få gå i pension. Den pajade i somras och det tack o lov när klippningsperioden var över. Nu har vi varit och kollat in olika gräsklippare och jämfört priser och klippbräddar. 

I kväll skall vi grilla för första gången i år. Lite korv och så skall vi göra egna köttfärsbiffar. Dom hamburgarna man köper vet man ju inte vad dom innehåller. Vill man kan man försteka dom lite i stekpannan inne. 

Saknar Marcus lite, han är inte hemma lika ofta som förr. 

Mina barn är inte hemma så ofta dom heller, saknar dom i bland förfärligt.

Skulle vara roligt om alla ungarna kunde vara hemma vid nåt tillfälle i sommar. Så man kan få ett enda fotografi med alla på. Det hade varit roligt. Martin har inte sett Wylie sedan hon var bebis och nu springer hon omkring och pratar och busar. 

En härlig dag har det varit i dag, soligt och skönt, men blåsten är lite kall. Man klär av sig för att sola och så kommer det en kall vind och då åker koftan på sedan är det varmt och då åker den av och så rätt vad det är åker den på osv osv. 

När man sitter i trädgården och myser med  sin sambo och hundarna ligger vid våra fötter då njuter jag, men sedan kommer ofta den tanken att har jag förtjänat att få ha det så här bra?  

 
 
Ingen bild

katt-drottningen

19 april 2009 17:13

Sådana dumheter vill vi inte höra från dig Modernatur! Ingen förtjänar väl att få ha det bra lika mycket som du gör. Så inget mer sådant strunt tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria - 1 augusti 2015 19:40

Det var jättelängesedan jag var här. Har varit så mycket annat att jag inte haft tid eller ro att skriva. Denna sommaren har varit ganska bra, varmt men inte en massa sol. Får så mycket klåda och sveda av solen. Inte roligt alls, människor tittar...

Av Victoria - 27 december 2013 17:29

Suck! Tittade mig lite extra noga i spegeln för några dagar sedan. HJÄLP!!! Jag är ju alldeles skrynklig i ansiktet!!!! Hur har detta gått till och när kom dom där rynkorna? Dom kan alltså inte bara kommit över en natt så därför har jag alltså inte...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:21

Agneta i Nättraby. 1064-65     Jag bodde i Karlskrona i en lägenhet som mormor o morfar haft, men mamma och hennes man trivdes inte utan flyttade till Nättraby där han arbetade på pappersbruket (numera nedlagt) och även på en bondgård där dom f...

Av Victoria - 10 januari 2013 19:13

  Mormor o morfar kommer upp från Limhamn för att fira jul med oss. Jag var någonstans mellan 8 och 10 år då. Vi bodde några mil från Karlskrona på en plats som hette Nättraby. Min mamma och hennes man hyrde ett hus som tillhörde en stor gård. De...

Av Victoria - 2 december 2012 15:59

Här i Nyehusen har vi adventspytat i dag. Vi startade redan i går med att åka till Eko och införsakffa 2 små stjärnor till köksfönstren. Thyko har ju lagt beslag på ena fönstret där han ligger och spanar som en katt ungefär. Så där kan man inte ha nå...

Ovido - Quiz & Flashcards